لاماری ایما | lamari Eama

لاماری ایما در بازار چین و سایر کشورها با نام دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T5 اصلی است.

نکته جالب در خصوص لاماری ایما، عرضه همزمان نسخه اصلی یعنی دانگ فنگ T5 توسط خودروسازی فردا است.

این خودرو نیز با برند داخلی یعنی FMC T5 به بازار ایران عرضه می‌شود هرچند برخلاف لاماری ایما، چندان اسپرت نیست و بیشتر یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود.

 

داخل لاماری ایما

برخلاف ظاهر خارجی اسپرت و ماجراجویانه، کابین حس و حال یک خودرو مجلل را به شما تلقین می‌کند. نمایشگرهای به هم پیوسته بخش بزرگی از داشبورد خودرو را اشغال کرده‌اند که برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگرها استفاده می‌شوند.

کابین لاماری ایما براساس الگوی طراحی مینیمالیستی طراحی شده است، بنابراین دکمه‌های اندکی را در کابین خواهید دید.

به نظر می‌رسد طراحان دانگ فنگ هنگام خلق فضای داخلی دانگ فنگ T5 Evo نیم نگاهی به محصولات مرسدس بنز داشته‌اند، چرا که سبک کلی کابین این خودرو شبیه به خودروهای جدید مرسدس بنز است و دریچه‌های تهویه نیز به صورت کامل شبیه به دریچه‌های سیستم تهویه مرسدس هستند.

فرمان خودرو و اهرم تعویض دنده نیز شکیل، زیبا و مدرن طراحی شده‌اند و فرمان نیز از نوع دی‌کات است. فاصله بین دو محور دانگ فنگ T5 Evo نیز برابر با 2715 میلیمتر است که خبر از فضای داخلی جادار و راحت برای این کراس‌اوور اسپرت و مجلل می‌دهد.

DSC09447-3-798x466

طراحی لاماری ایما

نگاهی گذرا به چهره لاماری ایما نشان می‌دهد که با کراس‌اووری جوان پسند و اسپرت مواجه هستیم. استفاده از نوار باریک چراغ‌های LED به یکی از اصول طراحی اخیر چینی‌ها تبدیل شده است که پیش‌تر در کی ام سی K7 (جک X7) و ام وی ام X22 پرو شاهد آن بودیم و اکنون در لاماری ایما نیز این الگوی طراحی مشاهده می‌شود.

شباهت‌های بسیاری میان طراحی جلوپنجره لاماری ایما و دیگر کراس‌اوور هموطن اش یعنی کی ام سی K7 مشاهده می‌شود، برای مثال قسمت زیرین جلوپنجره تورفتگی دارد و چراغ‌های روشنایی اصلی در گوشه‌های سپر قرار گرفته‌اند.

با این وجود ظاهر جانبی و عقبی خودرو بیشتر از آن‌که شبیه کراس‌اوورهای چینی باشد، به شاسی‌بلندهای لوکس اروپایی شباهت پیدا کرده است.

الگوی طراحی قسمت جانبی به کراس‌اوورهای جگوار شباهت دارد و در نمای عقبی نیز تقلیدی دیگر از طراحی پورشه را می‌بینیم که البته با قیمتی بسیار کمتر از پورشه واقعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

شرکت سازنده ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد لاماری ایما برابر با 9.5 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.6 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

اعدادی که تا زمان بررسی میدانی در مورد تحقق آن‌ها باید صبر کرد.

پیشرانه لاماری ایما از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و همان‌طور که انتظار می‌رود، از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند و اصطلاحا تک دیفرانسیل است.

 

امکانات و تجهیزات لاماری ایما

همان طور که از نام دانگ فنگ T5 Evo و پسوند اوو در اسم این خودرو بر می‌آید، این خودرو نسخه‌ای ارتقا یافته از دانگ فنگ T5 اصلی است و در زمینه امکانات باید بهبودهایی در این خودرو صورت گرفته باشد.

از جمله امکانات و تجهیزات لاماری ایما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم تهویه اتوماتیک

کروز کنترل تطبیقی

سیستم ورود و استارت بدون کلید

درب صندوق برقی

رادار پارک جلو و عقب

دوربین 360 درجه

سیستم پایش فشار باد تایرها

کنترل کشش

کنترل پایداری

ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی

سیستم کمکی در سرازیری

چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با 64 رنگ

شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف

سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا