اس دبلیو ام SWM G01
بررسی مشخصات SWM G01
شرکت اس دبلیو ام (SWM) در اصل یک شرکت موتورسیکلتسازی ایتالیایی با نام دقیق svvm است که بیش از نیم قرن تجربه در صنعت موتورسیکلتسازی دارد. با این وجود شرکت اس وی وی ام به دلیل مشکلات مالی به یکی از زیرمجموعههای کمپانی خودروسازی برلیانس چین فروخته شد.
پس از این قضیه شرکت چینی نام «اس وی وی ام» را به swm تغییر داد و ضمن تداوم تولید و حضور در صنعت موتورسیکلت، شانس خود را در زمینه تولید خودرو، به ویژه محصولات کراس اوور نیز امتحان کرد.
اولین مدل swm نیز کراس اوور جمع و جور جی ۰۱ بود که در قالب دو نسخه معمولی و اسپرت به دست مشتریان رسید.
• جهت مشاهده لیست لوازم اس دبلیو ام به فروشگاه مراجعه کنید
در نسخه اسپرت فابریک شاهد استفاده از پنلهای طرح فیبرکربن و همچنین تزییناتی به رنگ متمایز همچون فسفری هستیم که حس و حالی متناسب با نیازهای روحی مشتریان جوان را از خود به نمایش خواهد گذاشت ( البته این تزیینات در نمونههای داخلی یافت نمیشوند).
صندلیها با روکشهای چرم مصنوعی با کیفیت پوشش داده شدند؛ جنس متریال داشبورد نیز در حد و اندازه های خودروهای چینی در این رنج قیمت احساس شده و تقریباً میتواند رضایت بخش باشد. به ویژه رویه نرم داشبورد و رودریها نیز در این بحث بسیار کمککننده و خوشایند است.
ظرفیت فضای کابین از نظر راحتی و گنجایش، نسبتا قابل قبول بوده و جای کافی جهت حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال با قد متوسط را فراهم آورده است. ظرفیت محفظه بار نیز تقریبا متناسب با نیازهای معمول یک خانواده پنج نفره طراحی شده است.
طراحی ظاهری
نمای روبروی SWM G01 در نسخه معمولی از حالتی متناسب و متقاعدکننده سود میبرد؛ در این نسخه یک جلوپنجره بزرگ شش ضلعی به رنگ کروم و نوارهای داخلی افقی فضای میان چراغهای جلو را به نحوی متشخصانه پر نموده و به همراه طراحی متناسب سپر، چهرهای عامهپسند را به نمایش گذاشته است.
اما وقتی به سراغ مدل اسپرت G01 میرویم، دیگر اثر چندانی از آن ظاهر منطقی را نمیبینیم. بلکه یک جلوپنجره باریک مشکی رنگ به نحوی همعرض با چراغها فضای میان دو چراغ جلو را به تسخیر خود درآورده است. سایر فضاهای نمای روبرو به هواکشهای بزرگ سپر اختصاص یافته که چهره خودرو را به کلی متحول ساختهاند و وجههای ستیزهجویانهتر متناسب با سلیقه جوانان و افراد اسپرتپسند را به وجود آوردهاند.
نمای جانبی SWM G01 سرشار از چینخوردگیها و حجم پردازیهای نوین است تا بدین وسیله شخصیتی منحصر به فرد برای این خودرو چینی رقم بخورد. در این میان طراحی جالب فریم پنجرهها با اضلاع کرومی رنگ و به ویژه حالت خاص انتهای این قسمت، به ارتقای وجهه ظاهری آن کمک شایان توحهی داشته است.
آپشنها و امکانات
نمای عقب SWM G01 نیز به نوبه خود زیبا و متناسب به نظر میرسد؛ چراغهای اصلی حالتی شبیه به تیر و پیکان کمانهای قدیمی دارد که با پرهای عقاب ساخته میشدند؛ این چراغها به واسطه یک نوار باریک کرومی به نحوی هنرمندانه به یکدیگر متصل شدهاند.
همانطور که انتظار میرود در نسخه اسپرت اف، نمای عقب حالتی هجومیتر داشته و به ویژه طرح سراگزوزها، دیفیوزر، هواکشهای جانبی سپر در این بین نسبتا هیجانبرانگیز جلوه میکنند.
وضعیت فروش SWM G01 در بازار ایران
این کراس اوور چینی توسط یک شرکت نه چندان معروف ایرانی و به صورت نسبتا محدود، با خدمات پس از فروش محدودتر به بازار ایران راه پیدا کرده است؛ بنابراین نباید در حال حاضر انتظار بازار پررونق و پرحرارت را برای این کراس اوور چینی در ایران انتظار داشت.
اگر سیف خودرو بتواند دایره نمایندگیها و خدمات پس از فروش خود را بیش از پیش گسترش دهد، به نظر میرسد که SWM G01 بتواند در آینده جایگاه بهتر و وضعیت فروش پررونقتر را در ایران برای خود دستوپا کند.