ام جی | MG3 – MG 6 – MG 550 – MG GS – MG 350

خودرو محبوب ام جی ۶

درباره تاریخچه کمپانی ام جی می‌توان گفت که تقریبا با گذر 90 سال از عمر آن خودروهایی از جمله MG 350 ، MG 550 ، MG 6 ، MG 3 و MG GS را تولید و به بازار خودرو در جهان عرضه نموده است

و در مدت زمانی کوتاه با حفظ اصالت انگلیسی خود از یک تولید کننده خودرو در مقیاس کوچک به یک تولید کننده پیشرو در جهان تبدیل شد.

 

بر کسی پوشیده نیست که خودروسازان چینی از ابتدای قرن بیست و یکم میلادی تاکنون به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند و محصولات قابل‌قبولی را روانه بازار کرده‌اند.

و همیشه یک مانع بزرگی بر سر راه خودروسازان چینی وجود داشته است و آن عدم قابلیت صادرات محصول به کشورهای پیشرفته اروپای غربی و آمریکای شمالی است.

در نتیجه خودروسازان بزرگ چینی تصمیم گرفتند تا با خرید شرکت‌های ورشکسته اروپایی و احیای آن‌ها، مسیر ورود خود به بازار خودرو اروپا را هموار کنند.

خرید کمپانی MG توسط «سایک موتور» بخشی از این حرکت بزرگ بود. برند انگلیسی ام جی با تزریق سرمایه توسط سایک موتور توانست مجددا احیا شود و محصولاتی قابل‌قبول در رده خودروهای اقتصادی روانه بازار کند.

یکی از این خودروها ام جی 6 است که در دو نسل قبل و بعد از فیس‌لیفت به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه شد.

ام جی 6 – MG 6  یک سدان چینی است که با الگوبرداری از 550 طراحی شده است، اما در داخل کابین تغییر زیادی ایجاد نشده و شکل کلی کابین حفظ شده است.

که در دو نسخه مگنت و MGGT عرضه می‌شد که مگنت یک خودرو سدان و GT یک خودرو فست‌بک به شمار می‌روند. تفاوت این دو نسخه در نمای عقب و صندوق عقب آنهاست.

 

بایک سنوا، رنو فلوئنس، تویوتا کرولا و کیا سراتو رقبای ام جی 6 در بازار ایران هستند که از سال‌های میانی دهه نود تاکنون نبرد بین آن‌ها ادامه داشته است.

آنچه در ادامه می‌خوانید، بررسی همه‌جانبه ام جی 6 در دو نسخه قبل و پس از فیس‌لیفت به همراه مزایا و معایب این دو رگه چینی – انگلیسی است.