بازدیدها: 0

ریگان کوپا Rigan coupa

بررسی ریگان کوپا

کوپا یک کراس‌اوور سایز متوسط دیفرانسیل جلو است که در نسخه فول یا همان Flagship امکانات بسیار خوبی دارد و با طراحی قابل قبول و کیفیت مناسب کابین، می‌تواند حال و هوای یک خودرو نیمه‌لوکس را به شما منتقل نماید.

البته موتور 1.5 لیتری کوپا در ظاهر برای این جثه بزرگ و وزن حدود 1.6 تن، خیلی کوچک به نظر می‌رسد اما استفاده از پرخوران توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک باعث شده که نماینده پرحاشیه ریگان‌خودرو به شتاب قابل قبولی دست یابد

و حتی در سربالایی‌های شدید نیز به قدر نیاز، توانا ظاهر شود؛ هرچند حساسیت بالا به کیفیت سوخت و مشکل شایع منیفولد از جمله نکات منفی هستند که در هنگام خرید کوپا باید به آنها توجه نمائید.

سواری ماشین به نسبت انتظاری که از این سگمنت می‌رود راضی‌کننده است و از نظر ترمز و هندلینگ نیز مشکل حادی (با در نظر گرفتن مرکز ثقل نسبتاً بالا در این کلاس) دیده نمی‌شود.

البته کسب تنها 4 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین، امتیاز ایده‌آلی برای یک خودرو نیمه‌لوکس به حساب نمی‌آید چراکه اکثر رقبای کوپا توانسته‌اند هر 5 ستاره کامل را ازآن خود کنند؛ با این حال وجود امکانات امنیتی قابل قبول در نسخه‌های فول، امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

چراغ عقب ریگان کوپا زوتی Zotye Coupa T210

داخل ریگان کوپا

ریگان کوپا از طراحی داخلی زیبا و اصولی بهره می‌برد؛ البته در برخی جزئیات بی‌دقتی‌های صورت گرفته اما اگر بخواهیم نکات مثبت و منفی کابین را کنار هم بگذاریم، کفه ترازو با قدرت به سمت نکات مثبت سنگینی خواهد نمود.

فضای پای سرنشینان عقب کوپا می‌توانست بهتر از اینها باشد و شایسته بود که در هنگام جایگذاری برخی ادوات (مثلاً کلیدهای سمت راست نمایشگر یا اهرم کروزکنترل) دقت بیشتری به خرج داده شود.

اما با گذر از این مشکلات جزئی به جذابیت‌های پرشمار کابین خواهیم رسید.

فرمان D شکل با نشانگرهای پشت‌آمپر دیجیتال و کلیدهای پرشمار موجود در کنسول میانی حس مواجهه با یک خودرو اسپرت را به انسان منتقل می‌کنند و همزمان خطوط ساده و شیک بکار رفته در داشبود در ترکیب با نوارهای کرومی و نمایشگر بزرگ مرکزی، به خصلت‌های لوکس خودرو افزوده‌اند.

صندلی‌ها نیز فرم خوبی دارند و راحت و ارگونومیک به نظر می‎رسند. همچنین رنگ‌بندی مناسب و کیفیت قابل قبول متریال نیز در بهبود شرایط تاثیرگذار بوده‌اند.

البته در نسخه فیس‌لیفت اوضاع از این هم بهتر شده و استفاده از خطوط ساده‌تر و داشبورد خلوت‌تر کمک کرده تا فضای کلی کابین مدرن‌تر از مدل قدیمی به چشم آید.

صندلی های عقب ریگان کوپا زوتی Zotye Coupa T210

طراحی ریگان کوپا

رای ساخت این کراس‌اوور بلندقامت، SUVهای آلمانی را الگو قرار داده‌اند و با الهام گرفتن از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن، خودرویی باوقار و شیک را خلق نموده‌اند.

از جمله نکات مثبت در طراحی کوپا می‌توان به مواردی نظیر:

هماهنگی خطوط و تناسب عالی میان اجزاء

ابهت بالا

حالت معلق ستون C

رینگ‌ها و سپرهای اسپرت و گرافیک زیبای چراغ‌ها اشاره نمود.

چهره جدی و ارتفاع بلند ماشین هم باعث شده‌اند که نماینده ریگان‌خودرو شبیه به شاسی‌بلندهای دودیفرانسیل واقعی به نظر برسد.

البته نسخه‌های فیس‌لیفت شده کوپا از چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره کاملاً متفاوت بهره می‌برند که این چهره جدید طرفداران مخالفان خاص خودش را دارد.

برخی افراد مدل ساده قدیمی را جا افتاده‌تر و شکیل‌تر می‌دانند و بعضی دیگر ظاهر نسخه فیس‌لیفت را بدلیل وجود اِلمان‌های اسپرت و جوان‌پسندانه، بیشتر می‌پسندند.

جلوپنجره ریگان کوپا زوتی Zotye Coupa T210