لوازم یدکی دانگ‌فنگ | قطعات یدکی دانگ فنگ – dongfeng  | فروشگاه یدک فوری

دانگ فنگ H30، محصولی از شرکت PSA فرانسه و دانگ فنگ چین است که به وسیله ایران خودرو در ایران مونتاژ و تولید می‌شود. دانگ فنگ H30 اولین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. پس از توافقات هسته‌ای و در سال ۹۴، یک قرارداد همکاری بین شرکت دانگ فنگ H30 و ایران خودرو برای مونتاژ خودروهای این شرکت، بسته شد.

یکی از این خودروهای تحت قرارداد که، دانگ فنگ H30 کراس نام دارد، بر خلاف نامش اصلاً کراس اوور نیست. دانگ فنگ H30 کراس، یک خودروی هاچ بک است که برخی المان‌های خودروهای کراس اوور نظیر روف رک و نوارهای پلاستیکی دور تا دور بدنه را دارا است.

با یک نگاه کلی به خودرو دانگ فنگ H30، به خوبی متوجه می‌شوید که، این خودرو در مقایسه با سایر خودروهایی مانند ساندرو استپ وی، انواع تندر ۹۰ و ماشین‌هایی از این دست، ظاهری جذاب‌تر و مدرن‌تر دارد. اگر استایل ظاهری این خودرو را در نظر بگیرید، به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد.

جلو پنجره دانگ فنگ H30، دارای الگوهای کرومی و ظاهری کشیده و جذاب است. برآمدگی گلگیرهای این خودرو موجب شده، دانگ فنگ H30 از نظر ظاهری ابعاد بزرگتری به خود بگیرد. خودروسازی دانگ فنگ با یک رویکرد هوشمندانه و استفاده از کاسه چراغ‌های بزرگ که به سبک محصولات قدیمی کمپانی ولوو است، موجب زیباتر شدن این خودرو، شده است. این چراغ‌ها در قسمت عقب خودرو تا بخش انتهایی سقف امتداد یافته‌اند.

بررسی طراحی داخلی دانگ فنگ کراس H30

هنگام ورود به فضای داخلی و کابین دانگ فنگ H30 کراس، اولین نکته‌ای که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، طراحی قدیمی کابین این خودرو است. اما این قدیمی بودن طراحی، موجب کاهش زیبایی دانگ فنگ کراس H30 نشده است. طراحی داخلی این خودرو در مقایسه با سایر رقبای موجود در بازار، بسیار مناسب و قابل قبول است.

طراحی داشبورد این خودرو به خوبی صورت گرفته‌است. صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی که در بخش پایینی دریچه‌های تهویه مستطیلی قرار گرفته، نمای زیبایی به این قسمت داده‌است. در این خودرو از یک نوار پلاستیکی براق در بخش بالایی داشبورد استفاده کرده‌اند، که دریچه‌های هوا روی آن قرار دارند و این نوار براق تا روی درب‌ها امتداد یافته است.

غربیلک فرمان با دکمه‌های کنترلی روی آن و طرح سه شاخه خوش‌دستی که دارد بر زیبایی داخلی این خودرو می‌افزاید. پنل پشت فرمان دارای طراحی ساده و قدیمی است و اصلا حس اسپرت بودن را ندارد. صندلی‌های این خودرو روکش پارچه‌ای دو رنگ دارد. نکته دیگر هم این‌که کابین این خودرو، ظرفیت گنجاندن ۴ سرنشین با قد متوسط را دارد.

بررسی مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس

این خودرو، مجهز به سیستم ضد قفل ABS +EBD می‌باشد. ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی توپر می‌باشد. در اینجا باید اضافه کرد که یکی از معایب این خودرو شتاب و کشش آن است که مثلاً در مقایسه با  رنو ساندرو  استپ وی به هیچ وجه قابل قبول نیست. عیب دیگر آن هم مصرف سوخت بالای آن است.

امکانات ایمنی و رفاهی H30 کراس

دانگ فنگ اچ سی کراس، دارای امتیاز ۳ ستاره از موسسه C-NCAP است، که امتیاز بالایی نیست. این خودرو دارای ۴ کیسه هوای جلو و جانبی برای راننده و سرنشین جلو است. ایموبیلایزر، ایزوفیکس، دوربین دنده عقب و سنسور دنده عقب از دیگر امکاناتی هستند که برای ایمنی بیشتر این خودرو در نظر گرفته شده‌اند.

در بخش مربوط به امکانات رفاهی باید گفت که هر چند این خودرو فول آپشن نیست و شاید امکانات رفاهی چندان زیادی نداشته‌باشد؛ ولی در حد قیمتی خود قابل قبول است.